Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-15, 20:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Torsdag 15 oktober.

Nu har jag snart varit i Grekland i 3 veckor.. Så fort tiden går.. många upplevelser och nya intryck.. hittills har Hydra berört mig mest..
Är så ivrig att komma iväg på morgonen på nya äventyr på denna helt fantastiska ö..som har så mycket att erbjuda...
Har nog aldrig varit så pigg på morgonen som jag är just nu.. ..

Idag SOL inte ovanligt alls.. tänk att det kan vara så här fint i mitten på oktober..

Idag promenad till Mandraki.. cirka 20-30 min promenad från hamnen i Hydra.. underbar kustväg att gå..

Ja, Mandraki är fint..

Här finns en mysig liten taverna vid en liten strand..

Det gamla kastrot i Mandraki..

Jag badade aldrig här det var tidigt på fm och inte så varmt... så jag gick åter till Hydra stad och sen söder över till Kamini och badade på samma strand som sist jag var där.. några grekiska damer och en del andra turister dök upp..en populär strand.

Efer badande och avkopplande läsning drog jag iväg åter igen mot den vackra kustbyn Vlychos och gick över denna romantiska bron...

Mellan Vlychos och Plakes beach är det otroligt vackert....

Plakes beach med alla sina solstolar och parasoller för de som så önskar...

Här var ju en hel del folk och även på restaurangen Four seasons..

Här slog jag mig ner och käkade en spenatpaj och sen en frappe..och njöt av utsikten!

När jag kom tillbaka till Hydra stad låg detta vackra segelfartyg i hamn...

Nu är jag bra trött efter allt vandrande hit och dit.. känner av den långa vandringen från igår också.. Imorgon blir det nog bara bad om det är väder.. behöver en vilodag..

Älskar att strosa i Hydras hamn och kolla på båtar som finns i massor.. så får det bli imorgon...

Detta var vad jag hade att bjuda på idag..

Sunny, direkt från lovely Hydra..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-15 klockan 21:16.
Svara med citat