Lördag 17 oktober.
Sovmorgon idag.. masade mig upp runt 08.30..härligt det behövde jag!
Strålande SOLSKEN idag trots att jag igår fick info om att vädret skulle bli ostadigt precis som igår.. JIPPIE..

..då ska jag bada och vandra lite..

..
Packade ryggan med det vanliga.. fika och badgrejer..först lång frukost som alltid.. älskar dessa frukostmornar med grekisk youghart och frukt.. det bästa på hela dagen!..

Idag ville jag gå upp långt ovan Hydra stad i de härliga gränderna, där få turister hittar och där är så mysigt och genuint.. besökte den fina kyrkan som ligger så högt upp och underbar utsikt därifrån...
Träffade också Harriet med hennes Hydra horses hon kör ju organiserade ridturer på Hydra..idag hade hon ett par med sig upp till den fina kyrkan... får nog ta mig en ridtur med henne...
Efter detta fortsatta jag i gränderna tills jag kom ut på landsbygden högt ovan Hydra stad.. vilken härlig natur, här betar hästar i stora hagar (på Hydra har jag inte sett några djur med bundna ben.. HURRA.. för det)..

..
Man kan inte tro att det finns så här fin landsbygd på Hydra om man bara varit nere i hamnen...
Nu bär det nerför och snart är jag framme i kustbyn Vlychos... detta är en genväg.. den andra vägen nere vid kusten är längre...
Så härligt att ta sig ett dopp här och fika och läsa en bra bok.. här var jag ensam bra länge sen dök det upp flera.. men de flesta solbäddar och parasollet var borttagna.. snart slut på säsongen..
Efter flera timmar här återgick jag till den andra fina kustbyn Kamini och slog mig ner på tavernan Christina nära hamnen och här åt sig världens godaste Fried feta cheese med honung och friterad potatis och ett glas vitt..

..underbart och miljön helt fantastisk!..
Senare möte med Hydras sötaste katter..
Vilken UNDERBAR dag... blir mer och mer kär i Hydra för var dag som går och jag upptäcker mer och mer...
Imorgon funderar jag på att gå en lång vandring Kamini - Vlychos - Plakes och sen kan man fortsätta än mer längre..gick som längst till Plakes senast...
Kalinichta,
Sunny, direkt från Hydra.