Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-19, 22:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Måndag 19 oktober.

En SKRÄCKENS dag och varför det.. JO.. det ska jag kortfattat berätta eftersom jag fortfararande är i chocktillstånd!

Jag ville ut och vandra och gick mot Kamini - Vlychos -Plakes och sen vidare upp mot Ag.Georgios bisti.. fantastisk vandring SO FAR... den här vägen kan man också komma till Profitis Elias och det höga berget Eros..men jag tog av en annan väg och såg markeringar på leden till att börja med kom upp på ett annat högt berg där jag hade utsikt mot Profitis Elias och Eros sen kom jag in i en skog och plötsligt såg jag inga markeringar så jag fortsatte att gå dit jag trodde var rätt och jag var många hundra meter över havet (bilder på det kommer imorgon)
Sen blev det svårare och svårare terräng jag förstod att jag var rejält LOST.. jag började min vandring runt 11.15 på fm..när kl.närmade sig 17.30 började jag bli smått orolig då det blir mörkt runt 19-1930..till slut lyckades jag ta mig ner från detta hiskeligt höga berg och ramlar ett par ggr.med skrapsår som följd..till slut kom jag ner till havet i ingenmansland.. en mindre ö kunde jag se framför mig och ett par mindre stränder som bara kan nås med båt eller om man ramlat ner från ett berg som jag gjort..

Jag vart frusterad har vandrat i många timmar orkade inte gå mer.. vattnet var slut inget att äta.. det blev mörkt och jag fick nästan panik hur ska jag få hjälp.. ringde mitt hotell ingen svarade.. som tur var hade jag numret till polisen i en info broschyr om Hydra som jag hade i ryggan..fick förklara ingående vart jag befann mig och det var ju inte lätt.. hade ingen aning.. fick beskriva vad jag såg.. berättade och grät emellan orden....håll dig lugn uppmanade polisen vi hittar dig... har du vatten frågar han.. NEJ.. snyftar jag.. ..Ta det lugnt säger han åter igen... jag ska kontakta sjöpolisen de kommer.. signalera med din mobils ficklampa när du ser en båt med starka ljus..

Jag väntar och väntar.. skickar sms till Lissi.. som gav mig ett bra moraliskt stöd..TACK.. för det!

Det kändes som evigheter när jag satt där på en klippa vid havet.. flera fiskebåtar passerade på avstånd men de såg mig inte.. trots min ficklampa som jag blinkade med...

Polisen ringde upp mig för att höra att jag var OK..att sjöpolisen är på väg och till slut kom dom.. vilken lättnad..jag signalerade med min mobils ficklampa och de såg mig.. Herregud vilken tur.. de kunde inte lägga till där jag var.. så jag fick simma ut till båten.. de kom såpass nära så jag kunde kasta in ryggan i båten..sen hoppade jag i havet.. det var varmt som tur var.

Sen drog de upp mig i båten och jag fick en varm jacka och vatten och lite frukt.. det var fyra ombord.. de var så vänliga och frågade om jag behövde en doktor..men jag avböjde.. har några skrapsår det är allt.. där satt jag i sjöpolisens båt och kände mig urdum..nu är jag arg för att jag var så korkad och gick så långt utan karta.. men det har ju alltid gått bra annars tänkte jag!
Där dom hämtade mig var väldigt långt från Hydra stad... trodde aldrig vi skulle komma dit.. satt och frös var ju genomblöt hoppade ju i med alla kläder på.

Fick lämna mitt pass då de måste dokumentera händelsen.. annars tillkommer inget annat som kostnader eller så.
För mig är dom hjältar..får säga det imorgon när jag hämtar mitt pass..nu är jag bra slut kan jag säga.. men lycklig över att vara i livet... fick verkligen en nära döden upplevelse ett tag.

En läxa har jag lärt mig aldrig vandra långt på omärkta leder och en karta ett måste.

Imorgon när jag hämtat mig kommer lite bilder från denna dag som ändå bjöd på många vackra vyer!

Sunny, som nu ligger säkert under en varm filt.
Svara med citat