Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-21, 19:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Onsdag 21 oktober.

Mörbultad vaknar jag upp denna morgon med muskelvärk som känns som jag varit i slagsmål med en tiger med alla rivsår överallt!

Småduggande och mulet när jag öppnar fönstret men väldigt kvavt.. det kommer säkert att bli åskväder... kanske inte idag men imorgon..

Igår vilade jag hela dagen.. måste ju ut idag.. så jag tog och promenerade genom gränderna högt upp i Hydra stad och sen kom jag fram till kustbyn Kamini som blivit en av mina favoritbyar.. ett par mysiga katter i en båt...

Sen tänkte jag gå vidare till den andra kustbyn Vlychos.. men det ville inte mina ben... så jag tog och gick tillbaka mot Hydra stad och var tvungen att stanna och gosa med "mina" katter som jag ju träffat flera ggr förut.. de hade precis fått mat av en kvinna som matat dem.. de såg belåtna ut...

Sen gick jag hem och vilade en stund och somnade som en klubbad säl.....mina äventyr måste ha påverkat mig mer än vad jag känt av...

Vaknade runt 17.00..hungrig som en varg 🐺... måste ut och äta någonstans... det blev på Ciao café i en av gränderna nära hamnen.. här har de även mat såsom pasta och pizza och sallad.. crêpes mm....

Här sitter gärna de äldre grekerna pensionärerna då detta ställe har rimliga priser..bra vägvisare om man vill äta billigt... gå dit där de gamle sitter...

Beställde en ugnsbakad pasta med svamp och tre olika ostar samt ett glas rött.....det var en av de godaste pastarätter jag ätit...

För 8,5 euro inkl. bröd.. billigt!

Inte så mycket folk i rörelse klart regnet hängde i luften och många går säkert ut och äter bra senare än vad jag gör.. men jag kan inte äta sent.. då kan jag inte sova sen.

Imorgon hoppas jag på hyfsat väder och gå på någon liten runda!..

Sunny, direkt från Hydra.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-21 klockan 19:52.
Svara med citat