Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-23, 17:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Roligt Lena att du gillar att följa mig på min resa!..

Nu har jag varit ut och käkat på Ciao café igen en god pizza som var SÅ stor så jag fick ta med mig en doggybag hem till hotellet!..

Har hört mig för mer om katastrofen.. tavernaägaren berättade att en så här stor förödelse har aldrig varit på Hydra tidigare... hans mamma som är 85 har aldrig varit med om det heller... inte i denna omfattningen.... dricksvattnet är utslaget..när det börjar fungera igen vet ingen... de håller på och jobbar med det nu... har köpt vatten på flaska... bada och tvätta mig får jag göra i havet imorgon.. kunde varit värre... de jag pratat med har inte hört något om några människor som skadats... MEN.. däremot getter och andra djur i bergen som dött..
Samt flera butiker och hus förstörda, har mött människor som gråter.

På min tavernasittning kom jag i samspråk med ett norskt par som hyr hus här på Hydra årsvis... de delar boendet med sina barn växelvis..så mysigt.. de hade många tips till mig..om allt möjligt då de varit här i många år.
Norrmän är alltid SÅ trevliga!..
De berättade bl a att de som drev tavernan Christina råkat ut för ett rån då de gått hem med dagskassan vilket resulterade i att hennes man vart mördad....till påföljd att tavernan numera är stängd. (de var 7st som utförde detta brott)
Detta hemska hände i augusti i år och stackars Christina bor kvar här på Hydra.
Ni som varit på Christinas och ätit kanske tycker detta är fasansfullt att höra... jag har aldrig varit där.. men att något sådant kan hända på lilla Hydra... ..

Får se hur Hydra ser ut imorgon... och mår framförallt!

Kalinichta,

Sunny, direkt från en sorgens Hydra.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-23 klockan 18:32.
Svara med citat