Söndag 25 oktober.
NEJ, nu vänder vi blad och går vidare.. som en viss "varg" sa..

..
VILDA VÄSTERN HYDRA...... med ALLA hästar och åsnor på gatorna går.. Ett PARADIS... JA.. verkligen.. ska ALDRIG GLÖMMA tystnaden och klappret av hovar på stengången nedanför mitt fönster...mina fina gröna vandringar i en underbar natur och många fantastiska naturupplevelser både harmoniska och dramatiska... HYDRA jag kommer tillbaka.......
för dig glömmer jag ALDRIG..
Hydra har så sakteliga börjat återhämta sig efter katastrofen 23/10...med störtfloder genom Hydras gator och ner mot hamnen... såg ut som det hade varit krig...stackars djur som har fått sätta livet till... inga människor vad jag hört.. samt även förstörda butiker och en del hus..
Uppsamling och städning av alla gator pågår fortfarande, det ligger skräp utspritt till höger och vänster.. Hydras gator som i vanliga fall skiner och är väldigt välputsade..ger nu ett stökigt intryck!
I hamnen har de mycket arbete med att röja upp, det ser ut som en leråker på vissa ställen.. men de är duktiga öborna de jobbar snabbt och de verkar just nu vid gott mod trots allt...
Det har varit kraftig vind i helgen och det försvårar förstås arbetet att städa upp...hela havet stormar idag när jag tog mig en runda på fm...
Jag har nu gjort rätt för mig och betalat för min tid på Achilleas Pension... men ska du redan åka säger den trevliga värden..ja.. jag ska till Ermioni.. fast blir det trist där kanske jag kommer åter till Hydra.. skojar jag..

..
Packat i stort sätt klart.. varit ut och käkat på Lulus taverna.. stuffed tomatoes och en annan vegetarisk rätt som jag glömt namnet på... samt ett glas rött... knappt något folk ute.. det blåser kyligt och jag har haft på mig vintermundering dvs långbyxor, tröja och jacka.. likaså har grekerna såklart..

..
Imorgon runt 11.05 drar jag med Flying Cat till Ermioni.. hoppas vindarna har stillat sig tills dess.. annars kommer det nog att gunga rejält vid överfarten.. men det är ju inte så långt härifrån TACK OCH LOV!!!
Om ni vill följa mig från Ermioni blir det i en annan tråd sen...
Ps. Känn nu inget tvång att kommentera... ska försöka att återgå till mitt stabila JAG...