Måndag 26 oktober...Avresedag från Hydra.
Det märks att hösten kommit till Grekland... i natt har jag frusit och sovit dåligt trots en varm filt.. på sommaren är det underbart att bo på dessa lite "luftiga" pensionat med dålig isolering.. men inte nu..
En lång varm dusch kändes skönt nu på morgonen..
Vindarna har stillat sig och solen skiner men som sagt höstlikt.. löven rasslar nere på stengången...
Det blir nog en fin färd över till Ermioni på Peloponnessos...
Fajotta, att resa själv är för mig SEMESTER att få planera sin tid precis som jag själv vill ha det, lättare att få kontakt med andra, blir stärkt av att resa själv, måste fatta egna beslut, vara mer fokuserad...upplevelserna känns större genom att resa själv.
Även i en krissituation som när jag vart LOST i bergen.. fick jag ta mig samman och ringa polisen mitt i all skräck och rädsla över vad faktiskt skulle kunna hända.. då jag var helt utan vatten och svettats mkt efter många timmars vandring... (började suga på gräs)..

..
Jaja jag kan skratta åt det nu.. men så illa det kunnat gått..
Men jag blir starkare och starkare för varje resa jag gör på egen hand.. MEN.. för den sakens skull är jag inte anti mot att ha sällskap på en resa.. men då måste man vara bra samspelta om det ska funka... en massa tjafs vill jag inte ha på min semester.
Sunny, snart på G till Ermioni..