Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-29, 15:17
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Torsdag 29 oktober.

Idag vaknade jag redan vid 05.00..nej tänkte jag, måste somna om.. la mig tidigt igår kväll då jag kände mig hängig och lite förkyld.. så inte konstigt jag vaknade så tidigt!

Somnade om igen och sov ett par timmar till... kände mig pigg idag och 07.00 gick jag upp (fast då är ju kl. igentligen 08.00)..tar ALLTID tid för mig att anpassa mig till vintertid/sommartid.

När jag öppnar balkongdörren slår en kall och riktigt kylig vind emot mig... det var bara runt 12 gr så tidigt på morgonen.. lite synd att jag inte kan nyttja min fina balkong nu när jag äntligen har en... men det är ju snart november.. vad hade jag förväntat mig!!..

Efter lång frukost känner jag att idag hade jag "spring" i benen.. kroppen behöver jobba lite..
så jag tog mig en joggingtur i den fina pinjeskogen Bisti..55 min. non stop..jag var superpigg och så fint att springa... underlaget är perfekt grus, sand och jord... nästan lika bra som hemma i mitt motionsspår..så det blev cirka 7-8 km idag... runt, runt i parken!..

Mötte flera greker som var ute och joggade de med, jag vart förvånad... ..är så van vid att de oftast sitter på caféer och röker.. så det vart en ovanlig syn för mig!..

Tydligen populärt att löpträna här, kan förstå varför.. SÅ vackert och havet ständigt närvarande och dofterna från pinjeskogen är stark!

Efter detta kände jag mig riktigt upp-piggad och fräsch efter duschen!

Behöver handla lite i matväg, drog till den stora supermarketen där de har bäst priser..sen finns det flera mindre matbutiker.
Frukt och grönsaksbutiker separat och där är billigt.. där köpte jag idag tomater, gurka, morötter, apelsiner och det gick på 2,5 euro.

Idag kände jag för att laga egen mat, det blev pasta med grönsaker, vitlök och fetaost..riktigt gott!
Vill gärna leva lite vardagsliv när jag är i Grekland SÅ länge, lite nyttig vill jag känna mig!
Dessutom är det svinkallt att sitta på en taverna nu...

I Ermioni finns det mesta man kan behöva.. frisör, biluthyrare, flera banker, post, många pensionat och hotell, resebyrå, bagerier, många tavernor och caféer, souvenirbutiker, klädbutiker..men det viktigaste av allt ETT GENUINT GREKISKT VARDAGSLIV.. turister ser man knappt skymten av (det är jag och alla greker)....
Mycket lösspringande hundar och börjar man klappa en så har man en med sig hela vägen hem till hotellet.. ..katterna är väldigt skygga här och få... har ännu inte lyckats med att fota en. Men det gjorde jag ju på Hydra med råge... ..

Det finns en del gästande fritidsbåtar även om det just nu är ganska glest med dem också... det börjar gå mot vinter.
Säkert mer livat här på sommaren med fler båtar och turister.

Just nu har jag inga planer.. måste man ha det?
Nej, jag softar så får vi se vad som händer sen!

Tack för hälsningar roligt att ni vill följa med!

Sunny, direkt från Ermioni..
Svara med citat