Fredag 30 oktober.
En kylslagen morgon även idag... solen försöker tappert att tränga sig igenom de mörka molnen...
Även denna morgon är jag pigg och upp i ottan..

...Idag vill jag ut och gå i den fina landsbygden strax utanför Ermionis centrala delar.. landsvägen jag gick på leder till Galatas och Nafplio..
Väldigt vackert med höga berg och olivlundar...
Sen gick jag tillbaks.. annars hade jag väl gått ända till Nafplio tokig som jag är...

..nejdå riktigt så tokig är jag inte..det är ju många mil härifrån..
Jag gick upp till The old town och strosade där i de trånga gränderna och sen tog jag av ner mot Mandraki där jag trivs allra bäst... satte mig på en bänk och njöt av denna vackra utsikt...
Efter en stunds vila gick jag ner mot centrala Mandraki och stannade till vid en liten båt där en fiskare vart ut tidig morgon och nu rensade sina nät.. en liten katt väntar tålmodigt på en liten fisk att kanske bli bjuden på.. denna bild säger mig så mycket....
Traskar vidare mot café Ermioni och slår mig ner i den sköna soffan och beställer en frappé.. här är det riktigt skönt att sitta och njuta i solen för här var det varmt...
Glest med folk nu.. inga gästande båtar heller.. ja vintern är här snart...
Inne på cafét satt äldre män och spelade tavli...så det smattrade på spelplattan..nästa gång jag går hit ska jag be om att få vara med och lära mig...

..
Ermioni café har väldigt bra priser på ALLT..tex en greksallad 5 euro, sweet crêpes med choklad och banan fyllning 4 euro, pasta med cheese 5 euro, rimliga priser på husets vin 500 cl, 3 euro..hit får jag allt gå igen och äta och dricka vin... trevlig cafe-värd dessutom!..
Oj,nu stormar det bra mkt ute.. får nog ta lite siesta för det gör alla andra här... strängt siesta stängt i alla butiker.
Sunny, direkt från Ermioni..