Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-01, 15:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Söndag 1 november.

WOW.. det är november och jag är i Grekland...för första gången i denna månad.. ska bli intressant att få uppleva vädret veckan som kommer..

Idag bra mycket kraftigare blåst än igår.. elektriciteten vart utslagen 2 ggr hittills idag!

Flying Cat trafikerar sträckan som vanligt men något försenad in i Ermionis hamn idag... nog måste det gunga rejält ute till havs i detta väder... tur jag slipper åka med idag!.

Idag har jag strosat i pinjeskogen Bisti och njutit trots blåsvädret... för vad ska jag göra... ...sen har jag gått i de trånga gränderna..i The old town finns många charmiga och lite slitna hus med färg som flagnar men jag gillar dom...

Bredvid Zoe Pension där jag bor finns detta vackra stenhus.. påminner mkt om arkitekturen i Hydra stad...

Zoe Pension är också mycket charmigt och genuint grekiskt med 10 rum och en underbar värdfamilj.. jag bor längst upp till vänster i en stor studio på ett rum och kök.. med stor balkong, utsikt över hamnen....

Just nu har de bara ett fåtal gäster..greker och jag... ..

Idag käkade jag lunch i Mandraki på Ermioni café.. många greker ute som umgås med vänner och familj....mysigt...

Efter detta tog jag mig en tur till bageriet och köpte goda kakor till kaffet.. baka goda bakverk är det bra på grekerna..det blir många fler besök dit innan jag ska vidare...

Tar mig nog en sväng ut lite senare igen och kollar läget.. det regnar i vart fall inte och det är jag glad för.
Imorgon ska det bli bättre väder och sol och på tisdag 20 gr och SOL.. det tackar jag för!!..

Sunny, direkt från Ermioni..
Svara med citat