Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-02, 16:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Måndag 2 november.

En solig morgon men en aning kraftig vind.

Idag hade jag spring i benen igen.. ..så det blev en joggingrunda i Bisti-skogen som är så ljuvlig.
Efter ett par varv blev jag så varm så jag fick ta av mig och springa i linne..underbart!

Sen har jag varit till grönsaksbutiken och inhandlat färska grönsaker och frukt samt ägg i lösvikt..allt detta otroligt billigt... betalade cirka 3 euro för allt detta och så gott det smakar!.. ..

Lunch blev det på Michalis taverna i Mandraki.. vilket ställe.. vilken utsikt och sen hade jag världens gulligaste kattkompis som höll mig sällskap vilken vacker katt (Yannis nu får du en fin katt att kolla på).. ..

Vilken god sallad jag åt den innehöll ägg, rödbetor, potatis, vitkål, tomater, gurka och rödlök..mumma.. ett litet krus vitt till detta och rostat bröd..8,5 euro bra pris....

Hade en trevlig pratstund med tavernaägaren som var lite bekymrad över minskat antal gäster detta år.. lite folk från Aten också.. säkerligen pga krisen menade han... Även lokalbefolkningen går inte lika ofta ut och äter numera... men han har ändå öppet året runt sa han.
Imorgon ska jag gå dit och äta friterad småfisk...det är verkligen ett trevligt ställe.. ingången till tavernan är så fin med de inbjudande blå stolarna...

Mandraki idag i solsken..

Sen har jag varit social och snackat med min värd Antonios... han berättade att imorgon blir det en stor boat-race här.. det får jag ju inte missa!

Sen fick jag veta att det går visst att vandra här så jag fick en broschyr över olika vandringar både längre och kortare.. om jag ska vandra vet jag inte är just nu rätt så mätt på det!..
Men jag ska nog hit till våren igen och då ska det minsann vandras mycket!

Sunny, direkt från ett soligt Ermioni..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-02 klockan 16:32.
Svara med citat