Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-04, 16:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

3-4 november.

Igår var jag ut och promenerade på landsbygden strax utanför Ermioni.. har studerat de olika vandringarna som finns.. i broschyren står det att transport rekommenderas till utgångspunkten..så jag skippar dessa denna gång... till våren om jag ska hit tänker jag hyra bil och ta mig till vandringarna och även köra till andra platser, det blir bättre!

I vilket fall som helst så är det otroligt vackert här ute på landsbygden.. i detta hus skulle jag gärna bott...

Så otroligt grönt och mycket blommor fortfarande, det är ju ändå november.. men det beror på den regniga våren fick jag höra...

Igår badade jag bara en gång.. vid lunchtid blåste det upp och det kom in en hel del stackmoln..

Idag ONSDAG en strålande solig morgon med knappt någon vind... segelbåtarna som var med i båtracen igår låg i Ermionis hamn och guppade när jag gick ut och kollade på balkongen tidigt denna morgon...

På fm gick jag och inhandlade lite picknick mat och sen drog jag till Bisti pinjeskogen och ner till klippbadet.. ÅH..SÅ ljuvligt som en sommardag i juni...

Segelbåtarna som tidigare låg i Ermionis hamn var nu på väg mot Hydra som kan ses på håll.

.

Mysigt att ligga och kika bort mot Hydra.. kan se både Profitis Elias och det högsta berget Eros där jag ju varit... svårt att få en tydlig bild på Hydra med min mobilkamera.. men det syns väldigt väl IRL det är ju så nära Ermioni.

Så idag har jag badat, badat och badat och njutit..5 dopp med simturer totalt... bäst att passa på.. när vädret är på topp!..

Gick sen till en liten stenstrand lite längre bort, lika ljuvligt här...

Efter 4,5 timme vart jag nöjd, det var väldigt hett och vattnet var slut, tog vägen förbi Mandraki och vad såg jag väl där, vem sitter här med benen i kors?..

Så här kan man ju också arrangera sina växter.. ..gulligt..

Detta är vad jag har att bjuda på idag...imorgon är en annan dag...

Nu ska jag ut och käka.. Igår blev det egen matlagning hemma...

Sunny, direkt från Ermioni..
Svara med citat