Kari: Jag/vi (?)kommer till Aten 1 maj och tänker en övernattning ev 2 I Kalamata innan Kardamili... så KANSKE kan vi ses I Kalamata om ni ska åt det hållet. Det får tiden utvisa!!!!
Idag är det den hittills minst blåsiga dagen här på Tinos.Strålande sol från klarblå himmel och varmt...linne och 3/4 byxeväder. Jag tog bussen kl 10.45 upp till Monastiri och gick och strosade I klostret ett tag. Där är så vackert. Hela Tinos under sig känns det som. Jag fick sällskap av en pratsam nunna och en svart katt på min promenad. Nunnan undrade var jag var ifrån och vart jag skulle efter klosterturen. När hon hörde att jag skulle ned till Chora "me ta podia" så gjorde hon korstecken och sa "siga, siga" Jag fortsatte min vandring på serpentinvägen upp I Arnados som är så fint.Inte en människa såg jag I byn, bara en ny svart katt som gick och jamade hela tiden tills jag gick ut ur byn igen. Så gick jag vidare tilDio Choria. Där såg jag 2 människor. Jag var kaffesugen, men inget var öppet så jag gick ner till Triandaros och fikade på tavernan. Fika kan man där, men maten är usel...de unga som tagit över kan inte laga mat. Det är ju lite synd om man driver taverna

Men byn är jättefin och ligger så vackert mot en ravin. Många turister stannar och äter men inga kommer tillbaks...
Så fortsatte jag serpentinvägen ner till Ag. Varvara. Där ville jag äta för jag hade gått 2,5 tim. Inget öppet så jag gick de sista kilometrarna, 60min, till Chora, så det var garanterat mer än de 3 km som står på skylten. Avståndsmätning är inte grekers starka sida. Man får en km -uppgift och när man gått 15 min kan det vara en kilometer längre till målet på nästa skylt. Det gör I alla fall promenaderna roligare. Efter 3,5 timmar så var jag I mål på Aithrio där jag åt gott. Varm sallad på kronärtskockor, rödbetor, blomkål och squash halv portion och så potatis- och ostomelett.Jag åt bara halva, men utan att jag bett om det så kom resten tillbaks I Doggybag...
Nu siesta ett tag innan jag ska till mysiga La Strada på fika... och inga båtar idag....
Jag är nöjd som det blev och ser fram emot vårens två Peleponnesosresor...på tisdag ser det ut som om Sunny och jag kan träffas för mat på Rakadiko I Pireus!! Trevligt!
...och från och med tisdag när jag åkt blir det lugnt...ingen vind ! Aten ska bli kul....
Lissi