Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-05, 19:27
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Torsdag 5 november.

Återigen en solig morgon men kylig, nätterna likaså... känns väl när jag tassar ut i köket..då blir det att slå på AC med värme en stund... 17 gr och råkallt.. nej så kan jag inte trivas inomhus.

Idag kände jag mig lite seg och ur form.... kan blivit för mycket solbadande igår... lagom är bäst.. åter igen blir jag påmind om detta!

Beger mig ut på byn efter frukost och inhandlar diverse bl a lokala apelsiner... mumma... såg att de även hade massor med granatäpplen men handlade inga idag

Sen plundrade jag bankomaten med ett visst antal euro... i helgen ska jag betala för min tid här på Zoe Pension... 14 härliga dgr.. bättre ställe kan man knappast bo på... väldigt rent och fräscht.. de byts handdukar varje dag och lakan varannan dag... vilket jag kan tycka är helt onödigt... men det är ju bara och tacka och ta emot... dessutom är det ju ljuvligt att lägga sig i nytvättade och manglade lakan varannan dag vilken lyx...så är det inte hemma hos mig... kan jag säga.

Gick sen vidare till båtkontoret och köpte biljett till Flying Dolphin 🐬 32 euro kostar det härifrån till Piraeus.
Avgår på måndag 9/11 kl.06.40...just nu är det båtstrejk och även imorgon förmedlades det mig... men fortgår det på måndag får jag besked via telefon och eventuellt pengar tillbaks... men får hoppas strejken tar slut nu imorgon.

Efter detta blev det bad i Mandraki.. havet kändes mer kyligt idag.. klart nätterna är mer kalla nu... så det blev bara ett dopp och jag satt mest i skuggan... det blev som sagt för mycket av det goda igår!..

Käkat greksallad hemma och sen vart jag helt slut på em..det blev siesta och vaknade inte förrän 19.00..

Det blir en kväll hemma....

Sunny, direkt från Ermioni..
Svara med citat