Citat:
Ursprungligen postat av miles
Men oj vad ni är snälla och svara med massa tips och råd 😊 Vad glada vi blir! Vi hade nog tänkt åka båt, hoppas vi hinner annars får det bli dagen därpå. Någon skrev att man inte behövde förboka utan kan köpa plats, stämmer det? Sen undrar jag om någon vet hur ofta det går båt mellan koufonissi och Naxos? En om dagen? Helger?
|
Ja! Det är klart ni hinner! Ni har ju 3 timmar innan färjan går.
I september åkte jag från flygplatsen i Atén till Piraeus två gånger, första gången tog 1t 20min, andra gången (en lördag) tog 1t 10min (det var rekord!). Men det kan ta 1t 30min, beroende på trafiken och mycket annat.
Om ni skall ha en hytt för hela familjen (rekommenderas då prisskillnaden är c.a. 30 E jämfört med att sitta hela vägen), då är det nog klokt att förboka, tycker jag. Inte annars. Ni åker med 3 barn, ett är bara 4 år, en lång resa från Piraeus till Koufonissi, ni kommer fram sent....ja, en hytt blir bra och ni kan vila upp er i 8-9 timmar.
Jag var på Donoussa, Schinoussa och Iraklia i år, under september, och då gick Skopan enligt schemat i länken nedan. Det funkade utmärkt, och ganska punktligt, faktiskt.
http://blog.danae.gr/2014/10/10/2015...ss-skopelitis/