Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-06, 15:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tinos

Ytterligare en blåsig men solig dag här. Efter 10 dagar är jag minst sagt trött på blåsten. Den hindrar mig I det jag vill göra, som att gå efter havet och att gå I bergen. Det klarar jag inte I blåsten. Men solen skiner och I lä är det helt underbart varmt!
Idag hade jag tänkt mig min vandring från Chora till Ktikados som jag alltid gör, men jag gillade inte att det blåste så, jag får huvudvärk...Dessutom känner jag av ömhet I benhinnorna efter gårdagens drygt tre timmars promenad nedför på asfalt.Jag vände om och ut mot Kionia, där jag hittade den lilla helt vinskyddade stranden mellan kyrkorna Stavros och Ag Markos. En smal trappa som knappt syns från vägen leder ner. Hade jag nu gillat stekande sol så hade jag stannat där många timmar, då jag hade matsäck med, men efter ca 80-90 min så hade jag badat, soltorkat läst ut min bok, "Till himlen och tillbaka" av Eben Alexander och tröttnat på strandlivet. Ingen skugga mer än solskärmen. Solbadande är inte min grej...men badet och simturen var underbar! Säkert 20 grader I vattnet fortfarande. Så gick jag sakta tillbaks till Chora och satt cafe på mysiga Azurro precis ovanför hamnen. Ett nytt ställe denna säsong och där såg jag färjorna som börjat gå igen. Första denna vecka!
Jag gick sen till torget och köpte 4 stora " halsband" med soltorkade tomater. 16 euro ren lycka!.
Så gick jag hem för balkongsittning en stund I lä.
Efter nån timme ville jag ut igen och gick upp till vackra Panagia Evangelistra, vackraste kyrkan I Grekland om ni frågar mig. Jag var alldeles ensam där och tände ljus för nära och kära som inte finns längre. En fin stund.
Väl hemma igen bjöd Nikoleta på grekiskt kaffe på gården. Lille Markos får hem sina föräldrar med kvällsbåten. De fick två extra icke önskade dygn I Aten efter semesterresan till Barcelona. Så är det att bo på en ö.

Snart går jag ut I varm jacka för en volta och något lite att äta.
Livet är gott!!

Lisa
Svara med citat