Lördag eftermiddag och idag har nog varit den mest blåsiga, I alla fall nu på eftermiddagen. Med vinden I ryggen nästan flyger man fram och med motvind får man verkligen streta på. Nu längtar jag till Aten där det ska vara soligt och varmt framöver.
Jag sover gott ialla fall och somnar tidigt på kvällarna pgav att "vinden tar". Jag vaknar också tidigt och börjar dagen med tidig frukost och sen en runda runt byn.I medvind åt ena hållet I alla fall. Hittar man lä är det ljuvligt att sitta...Idag satt jag länge nedanför Aegali Bay hotell alldeles vid vattnet. Solen glittrade I vattnet och det var så fint.
Sen fm-fika på cafe. Väl hemma blev det en skön stund på balkongen...även därifrån ser man en flik av havet.
Vid 13.30 gick jag till Aithrio för en god långlunch. Det var nästan fullt! Trevligt och det tog lång tid!
Så gick jag en runda I Chora på väg tillbaks och utanför dörren mötte jag Nikoleta som undrade om jag ville gå en volta och ta en fika....Så klart jag ville! Men med villkor att jag fick bjuda

Det fick jag. Nu på lördag - söndag kommer fastlandsbor för kyrkobesök och det är mer liv I byn.
Nu har jag nyss kommit hem, mätt och belåten..
Biljett är köpt till båten måndag morgon.27 euro.
Den 12 nov är ny båtstrejk aviserad.
Ikväll blir det hemmasittning med Stin Geia Mas på Alfa tv.
I morgon åker Nikoleta, jag och kanske även Clery till Pyrgos och sen lunch I Panormos. Det ser jag fram emot.
Trevlig lördagskväll!
Lissi