Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-07, 17:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Lördag 7 november.

Strålande solsken även denna morgon.. underbart!..

Idag blev det en joggingrunda i Bisti-skogen en sista gång innan jag åker härifrån på måndag... SÅ.. härligt att kunna jogga i Grekland inte ofta jag hittat en så bra motionsslinga tidigare som här!

Det är som sagt otroligt lugnt i Ermioni så här års.. kanske lite för lugnt för mig.. nu känns det bra att komma till Pireus på måndag med mer folk och liv och rörelse..kanske en del inte skulle dela min uppfatning?

Nu känner jag mer och mer att jag tänker starta i Nafplio i vår och det ser jag mycket fram emot och sen får jag se om jag åker hit igen eller någon annanstans på Peloponnessos.

Efter joggingrundan och en skön dusch gick jag till Mandraki ett stenkast härifrån och slog mig ner på Michalis taverna.. min favorit.. där hade jag ett helt gäng med katter som sällskap.. bl a den här tjockisen..en av Michalis katter.. den lider inte brist på mat...

Hen låg där och jäste och orkade inte ens tigga vid mitt bord.. jag åt ändå friterad småfisk och en tomatsallad..det var mumma det!..

Nu satt jag vid en av de blå stolarna som jag visat på bild tidigare, riktigt skönt där i solen och Michalis är så trevlig!

Tidigare i veckan satt jag här inne..

Där är också väldigt mysigt.. men idag ville jag sitta i solen och njuta!

Satt här bra länge och drack även husets vin.. men knappt något folk i rörelse då blir det trist i längden.

Sen blev det strosande i Mandrakis mysiga gränder.. till alla kattälskare ett par söta kattungar...

Det här blir nog mina sista bilder från Ermioni och jag hoppas jag lockat många till ett besök i fina Ermioni på Peloponessos!
Imorgon sista dagen i paradiset, då ska jag ta och bada en sista gång och sen vidare till Piraeus på måndag i ottan och där ska jag bo på Lilia hotel i Pasalimani, mitt favorithotell i Piraeus.
Ser fram emot att äta på Rakadiko och en träff med Lissi ska bli riktigt trevligt!

Trevlig helg!

Kalinichta,

Sunny, direkt från Ermioni..
Svara med citat