Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-09, 09:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Måndag 9 november.

Avresedag från Ermioni.. vaknade tidigt sover alltid dåligt när jag ska iväg... gick upp runt 05.30..vill inte stressa på morgonen.
Allt var packat och frukost tänkte jag äta på båten.. youghart och spenatpaj i ryggan..det blir gott det!

Det tar max 3 min, ner till hamnen från Zoe Pension.. smidigt att bo så nära hamnen.

Alldeles tyst och stilla så tidigt på morgonen.. bara ett par morgonpigga fiskegubbar som puttrade iväg i sina små båtar.
Ett underbart ljussken att skåda denna morgon...

Flying Dolphin 🐬 kom punktligt strax före 06.40..inte många som skulle med.. jag och ett par till.. många tomma säten.
Efter en halvtimme var vi framme på Hydra.. mysigt att se ön igen. många som klev på här.. endast greker..

Senare kom vi till Poros, här var det många som klev på.. kändes lustigt att vara den enda från skandinavien.. efter vad jag kunde se iaf....

Efter en lugn färd på 2 timmar var vi framme i Pireus.. där var det massor som väntar och skulle med båten...
Skönt att stiga av och gå iland i folkvimlet.. fick tag i en taxi 🚕 omedelbart.. efter en kort färd i trafikkaoset i Pireus kom jag fram till Lilia hotel redan vid 09.00..för tidigt att få mitt rum.. så jag tog en frappé i baren och sitter här nu och skriver och surfar en stund.. mitt rum blir klart 12.00..tar mig nog en sväng ner till den lilla marinan strax nedanför hotellet.
Strålande solsken idag.. det kommer att bli en varm dag!

Tack för ALLA hälsningar.. roligt att det varit så uppskattat....kan förstå det på alla över 7000 visningarna... det glädjer mig verkligen.

Samt även mina rapporteringar från Poros och Hydra verkar ha varit lika uppskattade, kul!

Thira, ja jag är undersköterska och jobbar i vården.. älskar att ta hand om människor.. då känner jag mig riktigt nyttig och man får så mycket igen.
Dock är lönen urusel med tanke på det jobb vi utför. sjuka människor, avlidna ska tas om hand mm.
Men vi har roligt vi som jobbar och det överväger den dåliga lönen!..

Sunny, direkt från Piraeus..

Ps. Nu fick jag tillgång till mitt rum redan 10.15..snällt.. Bravo.. ..har fått samma rum jag bott i två ggr tidigare.. känner mig som hemma.. med utsikt ner mot den lilla marinan!..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-09 klockan 09:26.
Svara med citat