Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-09, 16:53
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

PIRAEUS

23 härliga grader och SOLSKEN kan jag få ett bättre avslut på semestern...nej tror inte det!..

Efter det att jag fått tillgång till mitt rum på mysiga Lilia hotel i Pasalimani.. 2 timmar före normal incheckningstid.. tog jag mig en volta i den lilla marinan som är så mysig med alla båtar och folklivet...jag trivs mer och mer i Piraeus efter varje gång jag är här... skulle kunna tänka mig att lägga en hel vecka här eller mer.. finns så mycket att se.. massor med butiker, caféer i varje gathörn, tavernor mm.
Promenerade länge och kom upp på en höjd där det fanns en stor simbassäng nedanför och vilken fantastisk utsikt...

Strosade bra länge runt marinan och sen tog jag och gick till Rakadiko..gick ju förbi där i våras då var det stängt mitt på dagen... men nu kom jag senare och nu var det öppet.. mysigt där inne..

Jag åt en vegetarisk paj, var inte så hungrig och ett litet krus vitt.. det smakade bra!
Men det var lite småkyligt där inne... nu när det är så varmt ute!
Så jag satt och småfrös lite... imorgon blir det nog att jag och Lissi istället går och käkar här I Pasalimani, får passa på när det är så härligt väder och sitta ute!
Snart ska jag hem till kalla Sverige... brrrr....

Gick förbi ett mysigt ställe idag på min promenad, där jag kollade på en meny som innehöll det mesta man gärna skulle vilja äta.. killen som jobbade där var trevlig och frågade om jag var från Sverige...?
Ja, hur kunde du veta det? sa jag!
Jag fick den känslan svarar han då, rolig kille!..
Sen fick jag ett kort som ger mig 15% rabatt... så nu måste jag nog gå dit och äta.. OM Lissi vill!..

Efter Rakadiko gick jag åter till Pasalimani och satte mig på ett café och där blev det en frappé och en god chokladkaka.. mums!
Jösses SÅ mycket folk och bilar.. men konstigt nog så njuter jag av det nu.. ..gillar när det är lite mer folk... det får inte vara för lugnt.. då känner jag mig ensam.

Nu slappar jag på hotellet, orkar nog inget mer ikväll...

Imorgon blir det ut igen och strosa och äta gott med Lissi.

Sunny, direkt från Piraeus.
Svara med citat