Tisdag 10/11
PIRAEUS
Solig och varm morgon igen.. 25 gr.. efter en god frukost på Lilia.. med ägg, bröd och youghart, frukt och kaffe vart jag nöjd... härligt att äta hotellfrukost som omväxling från att göra egen.. det är så trivsamt här på Lilia hotel.
Därefter ner till marinan och strosa i solen som till slut vart för varmt.. sms från Lissi som var på väg och vi hittade tillslut på varann efter många om och men..
Lissi kanske inte kände igen mig på en gång då jag numera är brunett från att tidigare varit en blekt blondin... den där utväxten är bra jobbig att hålla efter..men jag blir säkert blondin igen någongång...

..
Vi slog oss ner och tog en frappé alldeles vid båtmarinan och hade förstås massor att prata om.. roligt har vi haft minsann!
Sen strosade vi bland alla Piraeus gator och njöt av folkvimlet... det verkligen myllrar av folk..
Senare slog vi oss ner vid en taverna nära mitt hotell där de hade bra grekisk mat.. vi delade på 2 vegetariska rätter och en fetaost i ugn, samt en karaff rödvin..det smakade bra det!!..
Efter många timmars prat var det dax för Lissi att bege sig tillbaka till Aten, hon ville ju såklart åka innan det blir mörkt och det blir det ju tidigt så här års!
Jag behövde tillbaka till hotellet och fixa med min packning inför hemresan imorgon, flygbussen avgår cirka 08.15 nära Lilia hotel.. mitt flyg lyfter 11.55..
Det känns sorgligt..

..Men jag är ju ändå helnöjd.. över 6 veckor i Grekland.. vilken lycka... men längtar ändå efter mina dagliga rutiner hemma, laga egen mat, jobb, sova i min egen säng, träffa vänner mm.
Tillslut ett par soliga bilder från Pireus i marinan Zea...
Tack för denna gång ALLA som orkat hänga med!!..
Sunny, direkt från Piraeus.