Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-11, 19:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Jag blev nästan rörd när jag läste om vattenflaskan på flygplatsen.
Tack Sunny, för alla fantastiska skildringar.
Hinner inte alltid följa med i alla detaljer heller, tyvärr.
Men STORT TACK för allt du delar med oss här på Kalimera, Sunny!
Ja, det med vattenflaskan var verkligen en solskenshistoria.. ..jag tänker på det än... det som känns konstigt är att det var bara jag som skulle handla vid det tillfället... det stog ingen bakom mig i någon kö..det var bara jag där.
Så killen måste ha iakttagit mig på håll och förstått situationen... att jag inte fick köpt mig en vattenflaska trots att jag hade pengar..
Ja, jösses.. det gick så fort han bara kom emot mig med 2 st 75 cl vattenflaskor och räcker mig en med ett leende och sen vänder han bara och går...jag blev så paff...och sen SÅ GLAD.. ..vilken gullig kille!

Marianne du behöver inte be om ursäkt för att du inte har kommenterat.. kära nån.. jag blir glad över att många bara läser..självklart kan inte alla ha tid att kommentera!

Nu är jag hemma i min lugna vrå och sitter just nu och glor på Bonde söker fru....lite kul att komma hem och se på allt skräp som visas på tv igen... fast klart det finns en del bra program med.
I Grekland har jag kopplat bort tv:n förutom att jag haft på radiokanaler där de spelar bra grekisk musik.
Blev glatt överraskad när min enda orkidé fortfarande blommade och en ny stam har börjat växa ut... orkidéer är verkligen seglivade!..

Ännu större överraskning var att mina pelargonier som jag har i en stor lerkruka på balkongen blommade och inte har vissnat.. helt otroligt.. men de har säkert fått en del regnvatten över sig.

Imorgon väntar tvätt.. en hel resväska full vilken jag ännu inte packat upp..
Ja, nu återgår livet till det normala igen och allt vad det innebär, det kan kännas skönt det med ett tag.. men snart kommer väl abstinensen och då måste jag ju trycka på bokaknappen igen.....

Sunny, direkt från Västerås (vad trist det lät)..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-11 klockan 19:54.
Svara med citat