Sv: Aten I mitt hjärta
Bra val du gjorde som tog Benakimuseet, Lisa!
Vi har gjort en dagsutflykt till Kifisia och även besökt Benakimuseet - och ingen tvekan om att du valde rätt. Nu ska jag ju inte uttala mig om Kifisia egentligen för ett kort dagsbesök blir man ju ingen expert av och ett besök i Kifisia ger ju också en upplevelse.
Bra att du drack en kopp kaffe på takterrassen på museet, minns att den var överraskande god - då i alla fall.
Jag känner igen allt det du beskriver, även den lilla tavernan nere till höger runt hörnet från Adonis har vi suttit på flera gånger, alltid lika mysigt. Och Kapnikarea, oj vilka minnen jag får. Kul att det fortfarande är lika magiskt där - och ouzo mezé är det perfekta valet där.
Skulle gärna vilja vandra som du har gjort på denna resan. Vi har ju också vandrat km efter km i samma områden många gånger, men idag känner jag mig också nöjd med mina upplevelser i Aten.
Livet kräver/bjuder på så mycket annat också, men det är verkligen underbart härligt att läsa om dina upplevelser och vandringar. Det är nästan så att jag lockas lite igen, nästan...
Gläder mig till att höra om dina nästa två dagar, hoppas vi fortsatt får ta del i dem.
STORT TACK för att du delar med dig!!!
|