Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-26, 09:54
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Hälsning från Aten

Det fina med alla varianter av hjälpinsatser som uppkommit i Grekland i samband med den ekonomiska krisen är att det finns ett sätt för alla som vill. Vara månde det att köpa tidningar, lägga saker i "fattiglådan" i den lokala affären såsom Arne berättade om i min andra tråd, lämna kläder, ett litet ekonomiskt bidrag, stötta olika föreningar eller jobba någon dag med dem. Allt är lika värdefullt. Inget är för litet, göra som Monika P arbeta frivilligt med flyktinghjälp osv osv. Allt är värdefullt och av stor betydelse. Ska man jobba en dag på sin semester så krävs det ju också att det funkar med övrig planering, att man inte reser med barn osv. Jag hade kunnat gjort mer och jobbat idag också. Jah gjorde inte det. Det får räcka med insamlingar och jobb igår. Har en stressig situation hemma med två jobb osv och sånt spelar ju också in. Men vill man och har möjlighet så rekommenderar jag det faktiskt. Inte bara i hjälpsyfte utan även för ens egen skull. Det är väldigt givande på många sätt.
Svara med citat