Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-11, 14:18
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vinterresan till Kreta 2015-16

Haris fiskar många dagar om året på natten, trots sitt handikapp. Men han är en före detta fiskare. Ofta får han så mycket så han säljer till fiskaffärerna lite grand.
Detta var inte en red mullet utan någon annan fisk. Inga ben förutom i mitten. Fick citronolja till och det smakade bara mera! Haris har även färsk calamari som han får direkt från fiskarna från Gavdos. Man märker att det verkligen är färsk allt på Water Edge.
Jag förvånades över att det var så billigt med fiskrätten. Det brukar bli väldigt dyrt.
Potatisen håller väldigt hög klass. Jag gillar inte pommes frites och har tagit potatismos. Bakad potatis får jag när kaminen behöver sättas igång. Potatisens kvalitet varierar år från år. I år på Kreta måste den vara perfekt i år. I Sverige har vi till 95 % bra potatis i Västerbotten. Men det tycker jag inte om övriga Sverige under vintertid. (Kanske subjektiv, men det står jag för).
I afton blir det nog ingen bakad potatis. Högsommar idag, så den eldade kaminen kommer nog inte igång ikväll.
Birgitta.
Svara med citat