Bra att du tog upp det här Wolfen! Håller helt med och har ofta tänkt på samma sak. Skillnaden är att du får ändan ur vagnen och skriver om det. Bra!!!
Det senaste året har jag upplevt som tystare än tidigare. Självklart uppskattar och läser jag det som ett gäng flitiga skribenter här berättar från sina resor. Men de börjar bli allt färre tyvärr.
Och sen saknar jag, just som du skriver, lite kommentarer och debattinlägg från ett gäng gamla Kalimera-rävar som tidigare varit ganska flitiga, både med intressanta längre eller kortare reserapporter och inte minst ibland med lite upphetsade debatter.
Ibland har blossat upp små epidemier av "kränknings-fnatt" med efterföljande tjafs om vem som har kränkt mest och vem som missuppfattat vem. Kanske har sådant fått en och annan att tröttna. Om det är så så är det ju riktigt tråkigt. Hoppas i så fall att ni som har ömma tår kan sätta på asbestkostymen och skor med stålhätta och klampa på igen här i forumet!
Lite avsaknad av "heta" debattämnen har väl också gjort sitt. Hoppas att några av er som kan och vågar slänger in en och annan pinne i brasan. Det är alltid kul och uppiggande när det bränner till lite.
Sist, men dessväre inte minst är jag rädd, är det kanske en och annan som väljer bort Kalimera till förmån för FB och liknande. Av vilken anledning är för mig helt ofattbart, och det gör mig i så fall bedrövad. Jag skaffade för flera år sedan ett FB-konto och har sedan dess av nyfikenhet gjort många försök att använda det. Alla har resulterat i samma slutsats, FB är en ostrukturerad gryta av sörja som är hopplös att använda. Att välja det istället för Kalimera finns inte på kartan för mig.

Masse