Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-30, 11:53
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Behöver hjälp med resrutt

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
2004 och 2009.

OK, det var 11 resp. 16 år efter mitt besök på Kea. Bilden ser ut att vara från 2009, eller? Hur som helst, det är onekligen en mycket stor förändring.
Jag citerar från mina anteckningar: "Kort och behaglig resa, ankomst på f.m., ingen frukost, dess värre inget ätbart på färjan, vrålhungriga, frukost eller lunch?, that's the question! Sitter ensam kvar på kajen och skriver, räknar pengar, familjen på jakt efter mat, måste växla gamla T.C till drakar. Var är alla människor? Bilförbud på Kea? xxxx irriterad på mig, bageri med gammalt bröd hittades, satsa på det eller vänta på lunch?".
Det finns dessutom en fotnot, förmodligen ett tillägg som tillkommit i slutet av denna båtluffning, jag minns inte riktigt, och där står "Resans bästa och billigaste logi", alltså med hänvisning till Kea.
Vi kom till Kea på en fredag f.m., första vecka juli 1993, och lämnade ön på onsdag veckan efter. För oss var Kea ett paradis, lugn, lätt att hitta logi, god mat, vänliga människor, få bilar. Vi var bara några familjer som steg av färjan, inga greker, några bilar rullade ut och några bilar rullade in på färjan.
Vi kanske var inte på Kea..., men vi besökte ju lejonet! Förresten, vi var hos lejonet ett par timmar, vi filmade omgivningen, fikade, det fanns inte enda människa under tiden vi var där.

Bättre eller sämre nu?
Svara med citat