Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-20, 10:29
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flyg med Apollo

Hej!
Jag har åkt med Apollo flera gånger. Jag tycker de inte är sämre eller bättre än något annat charterbolag. Har två upplevelser av förseningar med Apollo. Första gången, var på väg hem från Kos. Vi satt på flygbussen, redan på väg till flygplatsen, när vi får reda på att flyget är försenat. Vi får då som kompensation, buffé på ett hotellkomplex i Kardamena. Vi fraktas dit med bussar, alla ca 350 personer! Där är ett "engelskt" all-inklusive hotell. Vi får äta i deras matsal. Lite känsla av skolmatsal var det nog allt. Efter maten har det inte kommit något nytt besked. Det har börjat blåsa som bara den! Kvällen blir natt, natt blir morgon. Under denna tid försöker man få plats att sitta eller stå, väldigt svårt med tanke på att lobbyn är rätt liten för över 300 personer. Vi lägger oss ute på solsängar, det har blivit kallt på grund av blåsten. Allt flyger omkring. Till slut drar vi med oss solsängarna ner i ett pingisrum, där vi resterande av natten får sällskap av en högsjungande cikada! På morgonsidan får vi packa in oss och fara mot flygplatsen, där vi får vänta lite ytterligare! Nu är det lite komiskt när man tänker tillbaka, men då var det inte skoj direkt. Andra förseningen är jag bara glad för! I våras blev flyget försenat från Parga/Preveza. Vi fick reda på det INNAN vi lämnade hotellen, vi fick behålla rummen och "matpengar" 10 Euro. Alltså en extra eftermiddag och kväll i Parga, det kan inte vara bättre! Men som sagt, jag tror inget resebolag strular i onödan. Det kostar ju dem skjortan också. Så: Apollo=Ving=Always=Fritidsresor=Airtours!
Svara med citat