Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-28, 17:13
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Mikke!
Blir kul att få läsa dina rapporter från Karpathos
För några år sedan när jag och tre väninnor reste till S:t Maxime nära Nice så upptäckte jag till min stora förskräckelse när vi satt vid gaten på utrikes att mitt pass hade gått ut någon månad tidigare,Blev kallsvettig men beslöt att inget säga till resekamraterna,jag hade ju kommit genom till utrikes,alltså inte oroa någon fler än mig själv!Tog mitt körkort som legitimation när vi gick ombord,puh!
Hade en underbar vecka med sol,bad,god mat och goda viner,nattliga bad under stjärnhimmeln i poolen,allt var toppen.
Så kom hemresedagen,vår taxichaufför körde i all välmening den slingrande kustvägen så vi skulle få njuta av det vackra landskapet,men jag blev sååå åksjuk,så när vi kom fram till flygplatsen i Nice var jag helt matt och blek och kräkfärdig.
Nåväl,vi gick till incheckningen,fram med biljetter och passen och det gick fint,upp till gaten och sen ombord och någon timme senare Arlanda.
Väl i inrikeshallen i väntan på vårt plan till Luleå berättade jag att jag rest på ett ogiltigt pass.
Egentligen så ska väl legitimation av annat slag än pass gälla men nog vill jag gärna ha ett pass som är ok och helst med en bild som liknar mig någotsånär när jag reser.
Monica
Svara med citat