Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-15, 14:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Tisdag eftermiddag och siesta på rummet efter en promenad uppe I kastroområdet. Så otroligt vackert med kyrkogård, nunnekloster och klosterträdgård. Det blev många foton...Just då sken solen, men så kom regnet åter...det är fascinerande med dessa snabba växlingar mellan skyfall och sol! Idag har vi haft flera sådana växlingar. Morgonen var småregnig och vi begav oss vid halvelvatiden till Vonaria, dit Anneli så gulligt bjudit. Så vackert de bor!! Utsikten är SÅ fin och huset och tomten också. Tänk att kunna skapa sig ett grekiskt hem från grunden. Men vilket jobb och energi det måste har tagit. Tack snälla Anneli för goda grekiska hemlagade " godsaker" och trevlig pratstund. Oliverna var supergoda...Olivoljan ska vi frakta hem varsamt.
När vi vid 13-tiden körde åter mot Koroni, så var det sånt skyfall så det var att köra I små sjöar emellanåt. Men när vi kommit upp på rummet så var det sol igen! Jag älskar grekiskt marsväder, men den som vill ha ständig sol ska absolut inte åka I mars- april.
Vi ser nu på TV en lokal kanal som visar ett program om Peloponessos..mycket passande.
Nu ska jag läsa ett tag och sen ska vi I kväll ut och äta nånstans efter strandpromenaden...I morgon förmiddag checkar vi ut och drar vidare till Pylos..där ska vi bo tre dagar och vi ska givetvis besöka Ghialova lagoon , Voidhokilia och Navarino Bay....Fåglar är jag kass på men finns det flamingos så känner jag igen I alla fall, men det är väl inte rätt tid förstås...

Ha en fin kväll! Det ska garanterat vi ha

Lissi
Svara med citat