Sv: Vad längtar du till?
Min längtan är snart över, om 16 dagar är jag ju där!!! Men, jag längtar efter att stiga upp tidigt på morgonen öppna dörren till verandan och gå ut och sätta mig där med en kopp nykokt grekisk kaffe och bara njuta över utsikten och näktergalens sång, känna dofterna av alla vackra vårblommor och örter. Sedan efter att alla morgonsysslor är gjorda, gå ner till byns café och sammanträffa med släkt och vänner och bara sitta där och njuta av samvaron. Efter en måltid blir det en stunds siesta på verandan med en bra bok, och kanske en liten tupplur med de 2 katterna brevid. När så eftermiddagsvilan är avslutad, blir det en tur upp i bergen för att plocka maskrosblad, spenat och andra bladgrönsaker att göra en härlig god hortásallad på och kanske också en paj. Sedan på kvällen när det mörknat ute och himlen täckts av stjärnor, blir det en tur ner till caféet igen för en kvällsdrink och trevliga samtal med vännerna.
Det bästa med allt är att vi sällan använder någon klocka, utan solen och känslan styr över våra liv.
Yvonne
|