Citat:
Ursprungligen postat av rebase
Jag måste alltså ladda ner även en wallet app?
|
Ja, om du kör Android. Tror inte att den finns med där by default. Har du iPhone däremot så är det med en wallet-app i operativsystemet. Du checkar in i Ryans app och får då frågan om du vill spara boardingkortet i wallet-appen. Hur smidigt som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Jag befinner mig vid gaten och det är dags för boarding. Om jag då har boardingpasset digitalt och mobilen behagar paja just då, vad gör jag då?
|
Men varför skulle den göra det? Jag har haft smartphone i många år och det har mig veterligen aldrig hänt. Visst batteriet kan vara urladdat, du kan tappa den i betonggolvet, glömt din låskod etc etc, men det är ju orsaker som inte har med smartphonen att göra.
Lite tips om man vill vara säker.
- Fulladdat batteri
- Stäng av WiFi
- Stäng av bluetooth
- Stäng av platstjänster
- Dra ned skärmstyrkan
- Slå på flygplansläge (fast då kan ju ingen ringa dig)
- Ha ett extrabatteri till hand. Kostar nån hundring.
Följer du dessa tips, klarar du dig ganska länge på en laddning. Givetvis finns det massor med andra saker att stänga av, men de ger oftast marginell effekt.
Sen är det ju det här med papper.Du kommer fram till gaten och upptäcker att du tappat pappren. Vad gör du då?
Sen ett litet extratips. Många har spräckta glas på smartphonen (och nästan alla är unga tjejer av någon anledning. Vad gör dom med telefonerna?).
De scanners som används för att läsa av en streck- eller
QR-kod kan få problem att läsa på en spräckt skärm. Oftast går det att lösa ändå, men till personalens irritation.
Så byt gärna en spräckt skärmglas innan avresa.
/Netwolf