Sv: Resa ARN-RHO bokad....
Hej alla!
Nu haver vi fatt igang datorn pa Zephyros Village, fast jag sitter trangt med massa grejer runt omkring....Har borjat mala balkongraecken, fast faergen jag fick var ljusare, sa det aer lite svart att fa den att taecka vid forsta strykningen....:-)
Vad anbelangar tandkirurgen Andreas Makris, sa mailar och/eller ringer honom, sa fort jag tjackat biljett,sen laegger vael han in mej peau sin att-gora-lista, antar jag...Har varit hos honom tre ggr, och nu vaentar vi bara pa kronan fran Athen....
Jag har mandat att ge ut hans telefonnummer, och jag uppmanar alla som kommer till Karpathos att ga och gora en tandcheck...baettre forekomma and forekommas...och det aer i runda slaengar ca 5 ggr billigare aen i Sverige... ;-)
Forra gangen jag fick en krona ( av Dimitri Spanos) sa kostade kalaset, tva lagningar + kronan ca 1200 SEK....
I baesta fall kan ett eller flera besok finansiera en eller flera resor till Grekland...
Igar var det VAELDIGT varmt for forsta gangen, runt 30 grader och naestan vindstilla, men idag aer det lite svalare och det blaser mer, vilket gor det krangligare att skydda balkongerna naer jag malar, men nu har jag fixat tjock och tung plast....
Aer nu emsammen pa Garden Villa, ety norrmannen Steinert reste i torsdags, han hade varit pa Karpathos i SJU manader.....
Chronis aer kvar nan dag till pa Rhodos, men Andreas och resten av gaenget kom med Prevelis igar....Det har borjat komma lite turister, och det fejas och malas och grejas overallt....MotoCarpathos aegare Thanasis har kvar sin haest, som betar vid vagen ner till Limanaki, plus att han satt upp ett helt militaerlaeger pa horntomten vid bron....
I forrgar for jag upp till Menetes och laemnade en bunt vykort till Elias Livadiotis, Andreas svaerfars brorsa, som har en pytteliten kafeneion daer.....fullt me gubbs vare naer jag kom, sen fick jag fava med lok, brod och anjovis....
Andreas och Marias baegge soner, som pluggar medusin i Sofia, Bulgarien, har ocksa kommit hem....
Nu far jag borja mala, annars torkar faergen i penseln....
Mikke
|