Sv: Resa ARN-RHO bokad....
Good morning !!
Ida ere lordag, men jag var nere haer pa Zephyros redan strax efter atta, men ingen Andreas...dock bor den glada staederskan Nadja, som varit me haer sen borjan, i rum nr 1 for tillfaellet, sa hon oppnade kontoret sa att jag kommer at datorn....Klarbla himmel och bra malningstemperatur och naestan ingen blast....Nu haver jag malat metallgallret i baren, sa det aer nog dags for lite fika nu....:-)
Apropeau Blue Star faerjan, dels aer den nyare, gar fortare men priset Rho-Karp aer detsamma som med Prevelis, d.v.s 21 Euro....
Enligt ryktet sa aer vaeggarna pa det nya lasarettet resta, och vid tillfaelle sticker jag dit och kikar...Sen snackas det om en alternativ kaj/ramp for den tyngre trafiken, sa att alla lastbilar slapp att kora svaengen genom hamnen....ett aer att forlaegga den rampen vid marinan, en annan aer att bygga en kaj vid generatorstationen.....
Nenas taverna ska jag borja fortsaetta att mala pa vaeggen. Efter fyrtornet finns det nu en rejael brygga, och daer ska det forstas bli en och annan fiskare,barn och bat, forhoppningsvis...
|