Vad gäller billigaste varianten för uppehållskostnader så tror jag det som Admirala beskriver är billigaste varianten oavsett när på året som man reser.
Vad gäller säsong så har du angett juni-augusti och det är som jag ser det den dyraste säsongen på året. Det finns billigare perioder, men du har ju angett det som enda förutsättningen och då är det ju det som gäller.
Återstår då att fundera över billigaste alternativet vad gäller resa och boende. Där är ju din tidsram både en nackdel och en fördel. Nackdel som jag nämnt ovan eftersom det är dyraste perioden. Men fördel så tillvida att du anger ett stort intervall, tre månader.
Därmed tror jag att med stor flexibilitet med tiden (tre månader) och stor flexibilitet med resmålet (vart som helst i Grekland) så finns bra möjlighet att lyckas med att hitta billiga alternativ bland sistaminutenresor. Endera charter med flyg och boende eller enbart charterflygstol och fixa boende på plats (kan vara lite knepigt i högsäsong på små resmål). Med så flexibla parametrar kan det vara möjligt att göra klipp i bokning endast några dagar före avresa. Då givetvis med beaktande av risken att också bli helt utan resa om man väntar till nära inpå avresa. Vissa somrar när det varit kass väder här i Sverige så har restresorna t o m verkat dyrare än ordinarie priser vid bokning långt i förväg. Så det är ju lite av ett "chickenrace"

.
Masse