Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-23, 02:28
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Billigaste budgetresan, hur skulle den se ut?

Mitt spontana svar - eftersom alla tankar var välkomna - är att åka till Lesbos. TT publicerade idag en artikel om deras desperation när det gäller turister, som uteblir på grund av flyktingkrisen. Jag var där samma vecka som Alan-bilden kablades ut. Dagen efter kom det runt 70 båtar på tre timmar. Jag har sett dessa flyktingar på plats. Och visst önskar man att man kunde trolla. Men Lesbos har även visar mig medmänsklighet och empati hos de som bor där. Det är en underbar ö som har mycket bra priser på sin fantastiska mat. Åt en 400 grams underbar grillad fisk med tillbehör för 10€. hummer-spaghetti kostade 12€ vilket är halva priset mot Samos, som jag ofta åkt till. I anaxos - några kilometer från Petra där vi bodde är stranden fantastisk. Om du köper en flygstol kan du garanterat hitta prisvärt boende. Vi köpte paket via ving - som ju då ger rabatt med Ica-kort. Jag kommer garanterat att åka tillbaka - senast nästa år. Vi bodde på Miramare i Petra. Ingen pool men mycket mycket bra ställe
Svara med citat