Vi är inte lika frekventa i vårt Greklandsresande som många andra här (sist vi åkte till Grekland var en charter till Skiathos för 7 år sedan). Den här resan är ett försök att få familjen lika greklandsugen som jag är. Vi har en 9-åring som inte är så förändringsbenägen, en 10-åring som inte gillar att gå så mycket, min man som inte gillar själva förflyttandet och så jag som älskar att resa för resandets skull... (lite överdrivet kanske

)
Planeringen går alltså ut på bekvämlighet och lugn...
Vi flyger till Aten med Sterling den 14 juni. Därifrån tar vi en båt till Paros. (vi landar i Aten 11:30, brukar det finnas båtar tidigare än Blue Star 17:30 som vi hinner med?) Direkt vidare till Antiparos där vi bokat lägenhet för 4 nätter (40 Euro/natt). Sen åker vi till Naxos där vi tänker bo vid Plakastranden 4-5 nätter (har gjort en del rumsförfrågningar via nätet, men inte fått svar än). 1-2 nätter tillbringar vi sedan på Santorini som vi flyger hem med Apollo från 24 juni.
Ni som är rutinerade: ska man planera 2 nätter på "åkahemön" ifall att meltemin blåser så att båtarna ställs in eller räcker det med 1 natt? (det verkar inte gå någon båt så vi hinner samma dag)
/Marianne