Ämne: boka hotel
Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-27, 07:33
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: boka hotel

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men på Andros står inga roomsare i Gavrion så ska ni dit obokat så får ni ta bil/buss ca 7 km till Batsi som är närmsta "turistort". Men det vet ni kanske? Lissi
När det gäller just Andros är jag lite tveksam om det inte finns rumsuthyrare i Gavrion. Jag var där i början av oktober 2013 och hade läst innan att det inte finns rumsuthyrare vid hamnen i Gavrion så jag gick direkt till bussen som skulle till Batsi. Några dagar senare när jag lämnade Andros kom jag i god tid till Gavrion för att titta runt innan färjan anlände och strax innan färjan la till i Gavrion såg jag några rumsuthyrare precis i början av torget.
När man stiger av färjan och går c.a. 100 m så finns bussarna direkt till vänster. Till höger finns en liten "väntsal" som liknar den som finns på Naxos dock betydligt mindre/kortare. I höjd med denna väntsal börjar ett långt och smalt torg som löper åt höger längs hamnområdet och det finns parkerade bilar på båda sidor av torget. Så, precis i början av torget och i höjd med väntsalen stod rumsuthyrare. Jag gick fram för att kolla om det var rumsuthyrare, ja det var det, de höll i något som såg ut att vara pärmar eller mappar och det såg ut som informationsmaterial, som det brukar vara när rumsuthyrare möter upp sina blivande gäster. Jag vet dock inte om de fanns där när jag anlände till Andros eftersom jag hade bråttom och gick direkt från färjan till bussen mot Batsi som står på vänster sidan. Hur som helst, jag bodde i Batsi och det var hur lätt som helst att hitta rum. Men jag ångrade att jag inte bodde i Choran i stället. Det finns en lång och bra sandstrand precis nedanför Choran, det finns en å som mynnar ut precis i början av stranden. Och Choran är betydligt trevligare än Batsi, tycker jag.

Senast redigerad av RobEri den 2016-04-27 klockan 07:40.
Svara med citat