Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Hotellet hade ingen transfer utan man fick ta buss (som inte väntade vid vår båt) eller taxi. Lissi
|
OK, vi var alltså på Andros nästan samtidigt. Jag kom i början av oktober och Batsi var helt dött, i o f s inget jag har emot. På stranden i Batsi var vi bara några personer, varje dag. Det hände flera gånger att jag var helt ensam på stranden i flera timmar innan några personer dök upp. Härligt!
Bussen från Gavrion till Batsi väntade in färjan men jag kom ut från färjan lite försenat eftersom jag inte hittade min ryggsäck (personalen på färjan hade flyttat ryggan till ett annat ställe). Så, jag hade bråttom och sprang mot bussen som avgick precis när jag steg på. Så, jag hann inte kolla upp om det fanns rumsuthyrare vid hamnområdet, jag hade ju dessutom läst någonstans att det inte finns rumsuthyrare vid hamnen i Gavrion, så det var buss mot Gavrion som gällde. Och jag var förvånad över att det fanns några rumsuthyrare vid torget när jag väntade på färjan i Gavrion. Kanske hade jag sett dem om jag hade missat bussen mot Batsi och hade i så fall tid att kolla runt, kanske...kanske.