Citat:
Ursprungligen postat av ErOg
Hade en flickvän för 25 år sedan som tillbringade en hel(?) sommar i grekiska övärden mestadels boende/sovande på stränder och med hela bohaget i en medelstor ryggsäck. Men sånt gör man bara i 20 års åldern...
|
Som medelålders tant måste jag vittna om att alla åldrar är välkomna att sova på stränderna i Grekland, och att man på de allra flesta stränder inte behöver oroa sig för något annat än mygg i skymning och gryning! Ta chansen att lyssna till nattens vågskvalp samtidigt som du sugs ut i den svindlande Vintergatan, eller vakna ensam i gryningen och glid ner i vattnet för en första simtur innan stranden fylls av badgäster...
Om du vill stanna flera nätter på samma strand går det bra så länge du inte brer ut dina tillhörigheter dagtid. Parkera din packning på en strandservering efter morgonfikat där och ge dig ut på dagens äventyr.
Självklart blir det billigt att resa så här, men för mig och de flesta jag träffar på stränderna handlar det mer om närheten till naturen. För grekiska ungdomar kan det vara enda möjligheten att ha råd med "semester" från arbetslöshet.
Våga