Citat:
Ursprungligen postat av Jonna1972
Det ser ut som om buss blir ett bra alternativ på resan. Är det någon destination ni skulle vilja rekommendera mer än någon annan?
|
Tycker båda stränderna
Apella (som även finns som båttur med diverse badstopp) och
Kira Panagia starkt kan rekommenderas!
Olympos tycker jag också är ett måste (men kanske ni redan varit där?)
Avlona är vackert men dit går inga bussar dock brukar den ingå i den organiserade båtturen till Diafani/Olymbos.
Finiki är en fiskeby som ska ha några riktigt bra fisktavernor, ser fint ut där (missade ett besök där 2014 men får ta igen det nästa gång

)
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
När jag var där i augusti 2010 så skulle bussen enligt tabellen gå till Kyra Panagia ett antal gånger i veckan men Chaufförerna kollade hur många som var inresserade av Kyra Panagia och om det inte var tillräckligt många så struntade de i att köra ner där och åkte raka vägen till Apella istället. Jag lyckades inte ta mig till Kyra Panagia, eftersom intresset för Apella alltid var större de gångerna jag försökte 
|
Inte säkert

men kanske (?) gjorde du samma misstag som vi höll på att göra...? På turlistan som satt uppe vid busstationen såg det ut som om turen till Apella och Kira Panagia skulle gå med samma buss så vi hoppade på den MEN för säkerhets skull (eftersom det bara stod Apella på skylten vid framrutan) frågade jag om den gick till Kira Panagia? Nej, det visade sig vara en helt annan buss som gick dit ungefär vid samma tid. Vi var inte särskilt många på bussen till Kira Panagia men den gick enl. tidtabellen

.