Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-02, 22:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Dag 2
Det var en god natts sömn jag fick och jag vaknade till soligt väder. När jag gick ner till frukosten bad jag portieren ringa till KTEL och höra hur bussarna gick idag till Kardamyli och efter ett par minuter kom han och sa att kl 13 och kl 18 skulle bussar gå. Jag meddelade Kari och Arne att jag skulle komma med 13-bussen. Så gick jag en lång promenad så långt österut jag kom efter strandpromenaden och havet I sol och nästan ingen vind, men molnen kom lite från väster och det mulnade på framåt förmiddagen. Vid halv tolv tog jag bussen alldeles utanför hotellet till busstationen för att I god tid köpa biljett till Kardamyli. Det var otroligt mycket folk som skulle till Aten och Patra idag. Väl framme vid biljett -luckan får jag veta att någon 13-buss inte gick..bara kl 18! Så den gode portieren hade bara kikat I turlistan misstänker jag. Jag skickade sms till Kari som genast sa att de skulle ta bilen och hämta mig om jag tog mig ner till hamnen. SÅ GULLIGT! Lagom tills jag blev upphämtad så kom regnet..En vacker tur under mycket prat blev det I dimman och regnet och snart var vi I Kardamyli och Stella rooms. Så fin studio med balkong med tak( bra vid regn) fick jag och genast blev vi uppbjudna till Stella och Kostas på kaffe och massor av kakor. Ett par slank ner och resten fick vi lämna, då vi var mer sugna på mat.
Vi gick sen ut på byn och regnet blev avtagande och vi kunde gå länge och jag blev guidad runt. Visst kände jag igen mig sen mars 2008! Så åt vi en underbar middag på restaurangen vid Les Sirenes, Harilaos, med favva, calamares, sallad och grillade grönsaker och retsina till . Oj vad vi hade mycket att prata om och så fort tiden gick!...och plötsligt sken solen igen!
Jag fick inte betala utan Kari och Arne bjöd...TACK en gång till! Så gick vi en runda till ner till stranden och en bit på huvudvägen och så bjöd jag på ouzo på ett av de mysiga små ställena efter huvudgatan. När kl var 21 drog vi oss hemåt och Kari och Arne bjöd på kaffe o kaka I den mysiga studio på taket som de bor I hos Stella. Charmigt boende med magisk utsikt från terassen.
Ja, nu ska här njutas i 5 hela dagar framöver innan jag åker vidare på söndag. Morgonbuss ska gå enligt tabell, men man vet aldrig.....Det har varit en underbar dag tack vare goaste Kari och Arne!

Kalinichta!

Lissi
Svara med citat