Sitter nu på mysigt cafe med regnet smattrande på taket I pergolan. En kall Mythos efter ca 2 tim långsam vandring I ömsom regn , ömsom lite sol... Jag tänkte I morse efter min youghurtfrukost med honung ( och stor Dakos från Stella och kokt ägg också från henne. 6 färska ägg och Dakos stod på balkongräcket...) att vädret går ju inte att påverka så nu får jag gå ut ändå.
I går när jag kom hem från lunchen stod en stor skål på köksbänken med inälvssoppa, som hör påsken till. En jättebit bröd till det. Lite svårt blir det när jag varken äter bröd om jag kan undvika, eller kött, så soppan KUNDE jag bara inte äta.

Nåväl jag gillar familjens vänlighet och reser man själv är det trevligt att någon pratar och hälsar..lite grekiska tränar jag med dem också.
När jag efter frukost inomhus pga blåst och helmulet, förstod av väderprognosen att bättre väder inte kommer förrän tidigast fredag, så bestämde jag mig för att ta regnjacka på och dra iväg på vandring för att använda min nyköpta vandringskarta. Solglasögon o solskärm packades också ner I ryggan , optimist som man är. Jag bestämde mig för att gå fina vandringsleden som börjar efter vägen lite ovanför Stellas. Den går mot Petrovouni. Jag hann precis starta så kom regnet men jag fortsatte och det var gudomligt vackert. Vilken fin välskyltad led på stensatt väg. Högre upp kom faktiskt solen och jag vandrade först upp till där vägen delar sig och tog den kortare ner I dalen och upp igen på nästa bergskam till Agia Sofia och där var så fint. Flera trevliga vandrare mötte jag , engelsmän och norrmän som varit här 14-20 år I april och maj och ALDRIG har de haft så kallt, mulet och regnigt. De hade bara sollinnen och shorts med sig....Väl tillbaks till Kardamyli Old Tower kom regnet och så har det fortsatt. Det blir det nog resten av dagen....Jag är glad at jag gav mig av på vandringen I alla fall.... Här är kl 12.30 och jag lockas inte av att sitta på rummet resten av dan så jag stannar här på cafeet ett tag....bra Wifi gör att jag kan kolla post o läsa tidning...
Hemma är visst sommar dena vecka...Njut!!

Kari och Arne jag kollar ert väder över på andra sidan viken och det ser ljusare ut hos er.
Den trevlige taxikillen jag åkte med sa att efter vägtunneln vid Tripoli är vädret alltid sämre och det stämde ju! Taygetos är en väderdelare....och Peloponnesos kommer jag inte att åka till på länge nu. Ska satsa på Kreta/Rhodos...och Tinos på sensommaren.

.......nä jag skojar bara!!!!!
Lissi- som njuter trots allt. Yiannis Parios I högtalarna!!