Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-04, 17:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Lissi, kanske är det bara så att du är regnets gudinna? Men, skämt åsido, du reser ju ofta när vädret kan vara lite ostadigt och vet hur det kan vara. Njut ändå, det kan du!

/ Anne
Anne, jag började gå de ca 7 kilometrarna till Stoupa I lätt duggregn och hade en härlig promenad....men bara på ett par sekunder så öppnade sig himlen och det var som om regnguden stått med 100-litersfat med vatten och bara hävt ner över mig! Jisses så blöt! Men då stannar en bil med 2 greker som erbjöd lift till Stoupa..( ingen åt andra hållet tillbaks fanns) Jag tackade och blev avsläppt vid infarten. Innan jag kom någonstans att fråga väg till buss eller taxi var jag helt dyngblöt! Jag gick in på ett hotell och receptionisten sprang och hämtade handdukar och torkade av mina byxor och regnjacka så gott det gick och hon bara skrattade, precis som jag! Så sa hon att det bästa var att ta buss tillbaks där jag kunde stå för en taxi vill inte ta så blöta människor. 20 min senare stod jag på bussen tillbaks....och väl hemma kom solen så jag har ätit min första måltid ute på balkongen... Stella gav mig en kastruull med pasta och broccolisås tidigare Det är ca 17 grader...och nu kommer molnen igen.
På lördag kommer bättre väder och på söndag morgon åker jag mot Loutraki....kan man kanske hoppas på en solig dag eller 2 så man kan få bada??...kanske använda sollinne? Men oavsett årstid åker jag aldrig mer utan regnbyxorna!

Lissi- som undrar om jag och maken får sol första veckan I juni på Kreta?
Svara med citat