Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-05, 19:32
Mikiss avatar
Mikis Mikis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015
Standard Sv: Första besöket i Nafplio

Då har första heldagen passerat! Tack för era lyckönskningar

Några sidor på uppsatsen har blivit skrivna. Lite bra att vädret är som det är, sitter på balkongen i myskläder och skriver.

Idag har jag ätit väldigt mycket, skrivit lite uppsats och strosat runt här i Nafplio. Börjar bli mer och mer förtjust, det är så vackert överallt. Ska ge mig ut på lite längre upptäcktsfärder de kommande dagarna. Funderar på att åka en tur med Pegasus Cruises, som har båtturer från Tolo till Hydra & Spetses. Någon som testat? Men läste i Lissis tråd att bussarna eventuellt ställs in så då blir det inget med det... Om jag inte hittar någon billig taxi till Tolo.

Grekerna har varit lika snälla mot mig idag. Och jag lyckades fråga efter toaletten på grekiska - och servitrisen förstod mig! Då blev jag lite stolt. Förstod inte alls vad hon svarade dock, men det må vara hänt. Så nu ska jag ta tag i det här och lära mig fler än tio grekiska ord. Får se hur det går. På tal om det så har jag ett grekiskt ord i huvudet, som jag inte vet vad det betyder och det går inte att googla eftersom jag inte vet hur det stavas på grekiska. Ordet låter ungefär "issos". Någon som vet vad det betyder?
Svara med citat