Sv: Resa ARN-RHO bokad....
freda6.5
Kall och blasig morgon, vilket forstas inte hindrade mej fran att inta min frugala frukost peau min lilla, men dock veranda....
Sen ner till Pelagos och mala lite haer och daer....alltmer klart for morrondagens oppnande. Bouzoukispelarn Giannis, som skulle komma per ferja pa lordag, far vael antagligen ta planet fran Sitia via Kassos till Karpathos,eftersom det aer batstrejk pa mandag. Jag hade hoppats komma med Blue Starfaerjan, men icke, sa Nicke...Sa det fick bli en flygbiljett samma dag, d.v.s mandag...Har varit en svaeng hos Nena for lite lunch, sen till Zorianas Place for lite prat med Jonathan Preece, aka English Jon. Sen upp och tjakka lite bensin till trimmern och English Jons motorsag, som ska anvaendas pa sondag for att kapa en tjock gren vid poolen pa Garden Villa...Nu strax tillbaka till Pelagos for att se hur det ser ut och om det behovs malas litegrann...Vadret raett ostadigt, jag har fleecejackan peau, medans folk runt poolen har badbraller, etc...men att fara fram peau en scooter aer lite kyligare....Marja-Liisa fran Jakobstad blev haemtad av Zoe, som bor och aeger samma hus som Jakobstadsgaenget brukar bo i, men hade hon inte akt, sa skulle ja fa lanat Manolis bil och haemtat, sa det gick bra iallafall....Hon kom forbi Pelagos och haelsade pa grabbarna....
Mikke
|