Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-07, 17:18
Mikiss avatar
Mikis Mikis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015
Standard Sv: Första besöket i Nafplio

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Härligt att läsa! Nafplion är gudomligt!!! Idag har varit en jättefin dag I Kardamyli och jag har vandrat och badat. Ev går buss I morgon till Kalamata ev inte.Buden är olika! Jag får stå med packningen och se helt enkelt om buss kommer, annars checkar jag in igen....
Jag skrattar när jag läser om kaoset vid busstationen I Aten. När jag kom I söndags var den öde.
Fortsätt njut. Stadsstranden är jättefin. Ingen sand bara rätt I från stege!
Lissi
Håller tummarna för att bussarna går som de ska Lissi! Själv vågade jag inte lita på det och har bokat Admiralas chaufför i stället till på tisdag när jag ska till Tolo.

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg

Mikis, jeg prøver å unngå en debatt om rom-folk, som har vist seg tidligere å kunne bli ganske stygg.

Her er et kart med de to veialternativene til stranden tegnet inn i rødt:
Fantastiskt bra karta, tack! Hittade ner till stranden idag utan några större problem, förutom att jag som alltid villade bort mig här uppe vid hotellet. Så mycket trappor och gator som inte hänger ihop som i mitt huvud Men stranden var mycket närmare än vad jag trodde, skönt. Och riktigt fin, framförallt på förmiddagen, då låg vattnet helt spegelblankt och klart innan det blåste upp. La in en bild i fotoalbumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
I mina urspungliga planer, som gick i stöp, skulle jag ha varit i Nafplio nu i maj. Så jag är så glad att du, Mikis, rapporterar om dina upplevelser. Undrar hur lång tid du kommer att vara där?

Fortsätt njut!

/ Anne

Vad tråkigt att du inte kom iväg, hoppas det av snart! Jag åker till Aten på lördag, och hem till Sverige på söndag. Den 15:e alltså. Eller så stannar jag kvar här och struntar i allt där hemma, det är lite lockande...
Svara med citat