Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-07, 17:27
Mikiss avatar
Mikis Mikis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2015
Standard Sv: Första besöket i Nafplio

Då har en lördag också snart passerat här i Nafplio. Igår kände jag mig lite ensam på eftermiddagen, så då tog jag en promenad runt i byn och åt tupp i vinsås till middag, det var gott. Sedan tänkte jag gå hem men i stället slog jag mig ner på en taverna på en av affärsgatorna och beställde in en Mythos. När jag suttit en stund börjar bordsgrannen prata med mig, som visar sig vara halvsvensk och uppvuxen i samma område som jag. Så jag fick flytta över till deras bord och plötsligt kände jag mig inte ensam längre. Det kan vara lite tråkigt tycker jag att träffa svenskar utomlands, men han var till hälften grek och där med sin grekiska kusin så det blev en salig blandning mellan engelska, svenska och grekiska runt bordet.

Idag har solen gassat från en klarblå himmel hela dagen, så jag bestämde mig för att ta ledigt från uppsatsen och lokalisera bystranden istället. Fick några timmars sol och brände mig förstås trots mängder av solkräm. Lite härligt ändå. Sedan åt jag lunch i hamnen och satte mig på en annan taverna efteråt och tog en läsk i solen.

Riktigt härlig dag, lugnt och stillsamt. Det är väldigt skönt att resa själv och kunna göra det som faller en in, även om det känns lite ensamt ibland. Dessutom är det ingen som klagar på mina vinägerchips

Imorgon ska jag ta itu med uppsatsen igen. Om det är lite lagom molnigt tänkte jag också försöka ta mig upp till Palamidi. Får se hur det går, jag tycker att de 86 trappstegen upp till hotellet är jobbiga.
Svara med citat