Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-07, 20:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Lördag kväll

I morse kl 9 stod Panagiotis som utlovat och körde mig och lilla röda väskan till busshållplatsen. Jag satt I solen på lilla torget vid hållplatsen med en frappé och väntade....och visst kom den! En nästan full buss och en fin färd I sol I bergen. Några stopp på vägen för av- och påstigning och totalstopp för ett hundratal getter som skulle byta betesmark. Ingen brådska där inte!
Väl framme I Kalamata vid 11.30, så fick jag biljett till första bussen till Isthmos kl 15. Jag lämnade in väskan på godsavdelningen där den kunde stå till 14.30 Så gick jag en promenad I gamla Kalamata och vid Laiki där det var full kommers...Långlunch hann jag också med ute på mysig fullsatt taverna. Fullsatt både ute och inne och inga problem med halva portioner...Så mysigt!
Jag kom på att förra gången jag själv beställde riktig måltid var I söndags just I Kalamata, fast då vid havet.. I måndags bjöd ju Kari och Arne och sen har Stella gett mig lagad middag att värma var dag...bara nån omelett, pajbit , crepes och pikilia har det blivit på nån bar I Kardamyli.

Kalamata har gett mersmak! Vad Du Janne fick panik av I höstas fattar jag inte... Riktigt grekiskt folkliv så här på lördagen var det. Det älskar jag. Liv och rörelse och massor av folk!

Bussen till Isthmos tog dryga 2 timmar och sen tog jag taxi till Loutraki. 8 euro inkl dricks var ju strålande billigt.
Nu bor jag jättefint I Loutraki på Bakos. Stort fint rum mot gården där man också kan sitta. Fin balkong och bra pris 30 euro/natt inkl frukost. Två kvarter från havet.Lugnt läge. Det gillar jag... Vill inte ha liv från barer när jag ska sova.
Så fort jag checkat in gick jag hela strandpromenaden fram och tillbaks längs havet. Underbart. Många låg på stranden I kvällssolen. Från och med imorgon blir det både morgondopp och kvällsdopp. Solandet avstår jag. Jag såg reklam om cruisetur genom Korintkanalen...det ska jag undersöka!

Nu har jag tid här till torsdag morgon...

Lissi
Svara med citat