Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-08, 14:42
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

sondag 8.5
Kom till Pelagos igar kvaell vid tiotiden. Deau var det fullt, men jag satte mej breve Maria i kassan, som jante sett skymten av forut. Alla var glada, det spelades och dansades och klockan tolv, eller strax efter, soeau vare slutt, iallafall me den forstaerkta musiken....
Jag knallade hem strax efter tolv, sen sag jag ett program om en utgraevning i Mongoliet, av Pazarykfolket, och vips va klockan fyra peau morron.....
Ringde English Jon vid tietiden idag, och vi kom overens om att han skulle komma vid tolv. Andreas kunde inte, for da kom det fler gaester, sa Jon och jag sag till att grenen kom ner, sagades upp och lastades. Jag stack efter Jon hem till honom med alla bocker jag lanat , sen hjaelpte jag honom lasta av veden.
Sen klippte jag lagerbladsbuskarna, och tog en dusch. Sen kom Andreas med gaester, och vi gick runt i traegarn och kollade litegrann, och tog ner trimmern i kaellarn. Nu pa Zephyros, och strax till Nena, for att om mojligt fortsaetta mala litegrann peau vaeggen....Molnigt men varmt, lagom vind....
Mikke
Svara med citat